onsdag den 25. december 2013

Juleguf

Hvis ikke man vidste bedre kunne man godt forledes til at tro at det her var et par lækre smuldrekager ...

SNYDT

Det er min årlige oprydning af spisekammeret.

Hvert år i december indkøber jeg 1 kg vegetabilsk palmin og en af juledagene bruger jeg så til at gennemgå køkkenskabe og skuffer for ting der skal ryddes ud og det der er anvendeligt i fugleguf ryger i palmin.

I år blev det rasp, kokosmel, havregryn, croutoner, jordnødder, solsikkekerner og lidt af det valsede byg der var tilovers da hestene drog til de evige græsmarker.
Hvis der ikke er nok fylder jeg op med en god fuglefrø blanding fra min lokale foderstof.



Her er de sat til afkøling i "det store køleskab" aka bagagerummet i min bil.


I morgen bliver de så skåret i stykker der passer til de forskellige foderanordninger der er rundt omkring i haven og gemmes i en kagedåse der opbevares køligt.

Så har vi til fodring af havens fugle i den kolde tid.

Pia

4 kommentarer:

  1. Det var dog en fantastisk ide, den kunne jeg godt finde på at efterligne! God jul til jer og havens fugle :-)

    SvarSlet
  2. En rigtig god ide, Pia :-).
    Håber, du har fundet julefreden og tid til hygge.
    Knus
    Anne-Mette

    SvarSlet
  3. Du tænker da også på alle omkring dig. Og samtidig er det en rigtig god ide.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar.
Thank you for taking the time to leave a comment.
Pia