søndag den 12. maj 2013

Hvad der gemte sig under sofabordet

Jeg har en stor pilekurv stående under sofabordet.
Der ligger altid en hel del stoffer der skal lægges på plads i deres respektive kasser ved lejlighed.

Jeg manglede jo et par baner til at holde dem her med selskab.
Så jeg tømte kurven og skar en 2,25" strimmel af hvert stykke stof og syede dem sammen a'la Jelly Roll Race indtil stykket var 32 strimler højt.
Derefter delte jeg stykket i 4 med bredde 6-7".


Jeg må se om der ligger et neutralt stykke i kassen med de store stykker, så jeg kan få det til at ligne noget anstændigt.
Jeg tænker det ender med et Puttetæppe syet som Chinese Coins.

Har du aldrig prøvet at sy en Jelly Roll Race quilt, så synes jeg du skulle prøve det.
Det er så sjovt.

Du behøver ikke nødvendigvis en JellyRoll.
Skær en masse strimler i samme bredde, men forskellige længder fra lageret, gå på You Tube og find en af de utallige videoer om emnet og sæt dig så til symaskinen en times tid. 

Pia 

1 kommentar:

  1. Hej. Jeg så dig gøre det engang hos Helene. Det så sjovt ud, så det skal helt sikkert prøves.
    Anne

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar.
Thank you for taking the time to leave a comment.
Pia