torsdag den 4. april 2013

Testing 1, 2, 3

Jeg har flere gange syet sekskanter af Jelly Roll strimler, hvor jeg har syet 2 strimler sammen på langs og skåret de 12 trekanter jeg skulle bruge til 2 sekskanter.

Forleden blev jeg spurgt om man ikke kunne sy flere strimler sammen og få nogle større sekskanter.

Jo, det kan man sagtens.
Hvis man arbejder med JellyRolls hvor man kun har 1 strimmel af hver slags er man begrænset af at de 12 trekanter kan være på 1 stofbredde, altså ca. 110 cm.

Hvis man syr 2 strimler sammen er der en del tilovers.
Hvis man syr 3 strimler sammen er der ikke nok!

 Derfor har jeg testet lidt med 2½, altså den røde er en Jelly Roll strimmel der er delt på langs så den får en bredde på 1 1/4".
Der er stadig lidt tilovers når man har skåret sine 12 trekanter. 


På billedet kan man også se forskellen på om den smalle (røde) er syet mellem de to andre (øverst) eller er syet på den ene side af de to brede, enten den mørke (nederst til højre) eller den lyse (nederst til venstre).

Hvis man selv skærer strimler af stof i metermål, er det størrelsen af linealen der er begrænsningen.

Pia

1 kommentar:

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar.
Thank you for taking the time to leave a comment.
Pia