onsdag den 28. november 2012

Pas på derude i julehandlen !

Jeg fik disse to CowParade køer i fødselsdagsgave af min arbejdsgiver, men da det ikke lige var dem jeg havde ønsket mig var jeg en tur forbi Inspiration på hjemvejen i dag.
Min forudseende chef havde givet mig bonnen med så jeg kunne få pengene retur og i stedet finde mine ønskekøer et andet sted.


Julehandlen er allerede godt i gang.
Jeg har ikke tal på de mange gange jeg hørte nervøse ældre damer spørge : "Nu er der vel byttemærke på ?" og de flinke ekspedienter svare "Ja, de skal kun have bonnen med hvis de vil have pengene i stedet for".

Så blev det endelig min tur.
"Vil du have noget andet eller vil du hellere have pengene ?".
"Jeg vil gerne have pengene og jeg har en bon her."
"Øh, de er betalt med kort så du kan desværre ikke få pengene."
"Så kan de vel overføres til mit eget kort ?"
"Nej, der er betalt med et EuroCard, så der kan kun overføres til det kort der blev benyttet ved køb af varen."

Så nu står jeg med et tilgodebevis på 1.000 kr. til en butik jeg normalt aldrig handler i.
Og jeg fik i hvert fald ikke mere lyst til det efter denne her oplevelse.

Nå, jeg ville bare sige til jer at vil I give jeres julegave-modtagere muligheden, så sørg for at betale med kontanter eller et almindeligt Dankort, så kan der nemlig godt overføres til et andet kort. Alle andre kort kan kun tilbageføres til det oprindelige.
Det kan godt være at det sikkerhedsmæssigt er mest forsvarligt, men de glemmer f... at informere deres kunder om det. Og Inspiration er sikkert heller ikke de eneste der praktiserer denne retur-politik.

Så er der nogen der lige skal bruge 1.000 kr. i Inspiration så har jeg et tilgodebevis til salg.

Pia

5 kommentarer:

  1. hej Pia,
    det er surt, men det skyldes at Eurocard lige som Visa er kreditkort, og butikken ikke får pengene ind på kontoen med det samme, men i faste intervaller (typisk engang om måneden). Det er der desværre nogen der benytter sig af. De betaler med kort, bytter til kontanter dagen efter og enten er de så helt væk fra overfladen eller også er der ingen dækning på kontoen.
    knus
    Angelika

    SvarSlet
  2. Træls med sådan en åndsvag tilgodeseddel. Hader bare selv tilgodesedler så derfor køber jeg altid gaver i Salling eller Magasin, når jeg skal købe gaver til andre. Pengene tilbage uden bon, bare der er byttemærke på.

    SvarSlet
  3. Ja, øv hvor irreterende og så endda i en landsdækkende butik.
    Jeg køber stort set altid mine gaver i Salling der er aldrig vrøvl med ting som skal byttes.

    SvarSlet
  4. Hej, kan du ikke bede dem om at skaffe de køer hjem som du vil have, det er da det mindste de kan gøre. Problemet med tilgodesedler er at de har det med at forputte/forsvinde fra pungen og så står man der med håret i postkassen. Håber at du får det løst og at du får nogen køer til samlingen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er samlerobjekter jeg er ude efter, så der er ingen butikker der kan skaffe dem. De skal findes i et af Europas auktionshuse.

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar.
Thank you for taking the time to leave a comment.
Pia