onsdag den 29. december 2010

Alletiders jul ...

... blev det på trods af en brækket ankel.


Jeg gled på en isglat vej mandag den 13. december på vej til arbejde og efterfølgende undersøgelse på skadestuen viste at venstre ankel var brækket og skulle have indopereret en skinne hurtigst muligt.
Videre til ortopædkirurgisk på Århus Kommunehospital hvor jeg blev opereret samme aften.
Jeg er hjemme igen med gangstativ og diverse andre hjælpemidler, men må ikke støtte på benet i de første 5 uger. Stingene fra operationen blev fjernet i mandags og jeg skal så til næste kontrol den 17. januar som er røntgen og der vil de så tage stilling til om jeg må begynde at støtte på foden igen.

Lige fra jeg blev indlagt er jeg både på hospitalet og hjemme blevet forkælet med blomster, chokolade, hjemmelavet julekonfekt, besøg, bøger, flere blomster og broderier lige klar til at gå i gang med liggende / siddende i sengen. Mails og SMS'er med gode ønsker om snarlig bedring og jeg takker for det hele.

En særlig tak til vore venner Laila & Tommy som fuldstændig tog fusen på mig da de 2. Juledag kl. 12.30 leverede en komplet dansk julefrokost til to.

De lune retter ... 


De kolde retter ...


Drikkevarer ...


Småkager og snolder til kaffen (det glemte vi at tage billede af).

Et fad snitter til afslutning ...


Og julefrokosten varede i flere dage ...

Tak til jer allesammen for at have gjort denne jul til en helt særlig en af slagsen.
Og tak til min søde mand for al den praktiske og mentale hjælp han yder mig døgnet rundt.

Pia

13 kommentarer:

  1. Godt at se dit humør ikke fjler noget og skønt du trods alt har haft en dejlig jul og er blevet forkælet.
    Godt nytår :-)
    Jeg krydser fingre for det ser fint ud til din næste kontrol.

    Kærlige hilsner
    Lone

    SvarSlet
  2. Hej Pia
    Det var dog noget af en speciel Jul du har holdt dig - men dejlig og overraskende ser det ud til.
    Håber at det blir en hurtig resstituering du får dig, men en grim ting at brække en ankel... Rigtig God Bedring med den.
    Håber osse at der hvor du faldt, at der er nogen som har røde ører over ikke at ha' saltet godt nok måske!, det er jo lige til en erstatningssag fordi det har været til fare for andres liv og lemmer at gå der hvor du så var uheldig at falde. Der er jo regler for disse ting heldigvis. Og med den skade du har fået dig syns jeg måske det var værd at kræve en erstatning for svie og smerter og deslige..
    mange hilsner fra Lone

    SvarSlet
  3. Ønsker dig rigtig god bedring. Ja, rigtige venner er uvurderlige.

    SvarSlet
  4. Hej Pia.
    Rart at høre, at du er ved godt mod, og trods alt har haft en god jul.
    Det bliver rart at se dig på benene igen.

    SvarSlet
  5. Rigtig god bedring, hvor er det dejligt, du har gode venner der sådan bringer julefrokost til døren.Se positivt på situationen selv om det er svært, nu kan du sy meget patch-work når du ikke kan støtte på benet.

    SvarSlet
  6. Dejligt dejligtat høre fradig igen, det ser jo ud til at det er gået alligevel. Håber snart at se dig igen. Kuns Berit

    SvarSlet
  7. Selv tak søde. Det har været en ren fornøjelse at kunne forkæle dig lidt - du der altid selv er så sød. Knus

    SvarSlet
  8. Hej Pia

    Jammen dog, så uheldig du har været.Godt der er nogle som sørger for dig.
    Vil da ønske dig god bedring, og godt nytår.

    Knus fra Inge

    SvarSlet
  9. Dejligt at høre fra dig igen. Og godt at I trods alt fik en god jul. Fortsat god bedring.

    SvarSlet
  10. Hej søde Pia. Der var du jo igen! :-)
    Selvfølgelig er du blevet forkælet!
    Du er helt sikkert også savnet, så vi må håbe at din tid på krykker bliver kortvarig eller at du i det mindste snart kan begynde at komme lidt ud i samfundet igen. Jeres julefrokost så lækker ud. Vi så den jo "in natura". Det gamle ordsprog om, at det er i nøden man skal kende sine venner, passer sikkert her. Fortsat god bedring .. sig til hvis du løber tør for sytøj ;-)

    SvarSlet
  11. Den ser god ud jeres overraskelsesjulefrokost, dejligt for jer at i alligevel kunne holde juelfrokost trods dit uheld.
    Jeg krydser fingre og tæer den 17. Jan og håber du igen må støtte på foden, så du kan komme lidt omkring.

    SvarSlet
  12. Hvor uheldigt for dig! Rigtig godt Nytår, håber du snart er ok igen.
    Birgit

    SvarSlet
  13. Hej Pia
    Det var ellers noget af en omgang. Men det er dejligt med gode venner. Jeg har ellers meldt mig til kursus hos Helene, med dig som lærer, men Maria tager over kunne jeg forstå på beskeden fra Helene. Jeg ønsker dig alt god og håber du kommer hurtigt på benene igen. God nytår og vi ses når du er klar igen, på kurset måske.
    KH Gitte

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar.
Thank you for taking the time to leave a comment.
Pia