onsdag den 4. august 2010

UFO fra kursus

Et af de kurser jeg deltog i dette forår var Helene Juul's Stashbuster og der påbegyndte jeg dette Chinese Coins tæppe.

Jeg havde fået en bunke stoffer fra en fabrik som syr børnesengetøj og gardiner, blandt andet en del stykker af samme slags. Blå bund med små legende dinosauruser i klare farver.

Desuden havde jeg en del forskellige blå kvadrater i 15 x 15 cm tilovers fra et tæppe jeg syede til min far for nogle år siden.

Kvadraterne blev delt i to og det afgjorde størrelsen på de andre. Det hele omkranset af en ensfarvet turkis, også fra eget lager.

Bagsiden er et fleecetæppe som passede lige i farver og mål.

Ikke at jeg kan se det er svundet i mit stoflager, men jeg kan godt lide tanken om at der ikke er indkøbt et eneste stykke stof.
Størrelsen endte i 125 x 150 cm, et passende juniortæppe til at hygge sig i.
Pia

2 kommentarer:

  1. Fint tæppe - jeg kan også godt lide når jeg får syet noget hvor jeg bruger af lageret ;o)

    SvarSlet
  2. Tillykke med endnu et færdigt tæppe. Du er produktiv for tiden!
    Stashbusterkurset var netop ment som en måde at få brugt alle sine rester på .. og det må man jo siger er lykkedes meget godt.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar.
Thank you for taking the time to leave a comment.
Pia